Is uw eigen website nu een kostenpost of een investering?

 

Waar klanten vroeger langs kwamen om uw aanbod te bekijken, oriënteert de klant anno 2015 zich via internet. In veel gevallen komt uw potentiële klant bij u terecht via een advertentieportal of via de Google zoekbalk. Uw eigen website komt in veel onderzoeken naar voren als DE plek waar uw potentiële klant zich oriënteert en zoekt naar bevestiging van hetgeen er online gepresenteerd wordt. Daarop wordt besloten om verder contact met uw bedrijf te gaan zoeken of juist niet. Is uw website ingericht op deze online manier van oriënteren? Hoe scoort uw website op Google vindbaarheid en onderscheidend vermogen ten opzichte van uw concurrenten?

Zoals ik in het begin al beschreef is in 10 jaar tijd het aankoopproces van machines door het internet helemaal op de schop gegaan. Vroeger kwam de klant bij u langs, na het zaterdagkatern in de krant gelezen te hebben, om te kijken welke machines u aan te bieden had. De klant wilde geadviseerd worden over een machine. De klant anno 2015 pakt het proces van oriënteren op een hele andere manier aan. De specifieke kennis waarmee u zich vroeger onderscheidde, is nu overal te raadplegen op internet. Klanten zoeken zelf uit welke machine ze nodig denken te hebben en gaan zich dan oriënteren op het aanbod op internet. Daarbij kijken ze veelal op advertentieportalen of raadplegen onze beste vriend op internet, Google.

 

“Uw eigen website is het allerbelangrijkste online onroerend goed dat u bezit”.

 

Waarom is een website die met zijn tijd en ontwikkeling mee gaat nu zo’n must voor u als bedrijf zijnde? Uw website is uw belangrijkste leadgenerator geworden. Mede door het veranderde aankoopproces van machines, speelt uw website een hele belangrijke rol in de oriëntatiefase van uw potentiële klant. Bent u zichtbaar voor Google en dus voor uw klant? Is uw website geoptimaliseerd voor mobiele toepassingen want 30%-50% van uw online bezoekers bekijkt uw website via tablet of mobiel. Pleegt u 1x in de drie jaar onderhoud aan uw website?

Uw eigen website is een investering in uw bedrijf en dus in uw toekomst. Investeringen hebben onderhoud nodig om optimaal voor u te blijven presteren. Verbetering en optimalisering van uw website is daarom ook een continu proces.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van uw online showroom, dan staan de medewerkers van 123Machine u graag te woord.